Marketing d.m.v. excursies

Marketing d.m.v. excursies

Vanaf het moment dat we begonnen zijn met het fokken van alpaca’s was de belangstelling van derden groot. Dat de interesse in het houden van alpaca’s er is blijkt wel uit de vele contacten en vragen die we in de loop der jaren hebben gekregen. Eenmaal contact gelegd onderhouden wij die d.mv. het informeren via onze nieuwsbrieven. Niet alleen informatie over hoe je alpaca’s het beste kunt verzorgen, maar onze contacten worden ook op de hoogte gehouden van alle activiteiten dat Alpaca-Ranch organiseert. Maar hoe informeer je nu diegene die nog niet op de hoogte is van het bestaan van de alpaca?

Dat doen we op verschillende manieren, b.v. het deelnemen aan fairs of het geven van lezingen en excursies. Er zijn bedrijven met een enorme klanten bestand die heel goed jouw bedrijf kunnen gaan promoten. Vaak staat daar iets tegenover zoals een vergoeding of percentage van de omzet van het produkt of de dienst. Zo zijn wij in contact gekomen met Groupon. Een bedrijf dat kortingsbonnen verkoopt van jouw produkt. Groupon heeft wereldwijd een enorm bereik, maar ze zijn juist sterk in het promoten op lokaal niveau. Adverteren via radio, print, TV, of billboards levert niet de klanten met de snelheid, het bereik en de kracht van een Groupon-campagne. Het beste van alles is, er zijn geen kosten vooraf en zij garanderen resultaten. Groupon zorgt niet alleen voor een enorm bereik, zij zorgen ook voor nieuwe klanten en groei. Hun klanten zijn er op uit om nieuwe favoriete spots te ontdekken en weten dat Groupon de beste plaats is om die te vinden. Van gerichte, wijdverspreide e-mails tot aanvullende mond-tot-mond reclame en social media blootstelling zoals Facebook worden deals gegenereerd. Groupon zorgt ervoor dat je bedrijf altijd onder de aandacht komt bij de lokale consument. Dus dachten we laten we het eens proberen met onze excursies. We zien graag mensen komen die nog nooit van een alpaca hebben gehoord. Op de manier waarmee Groupon haar campagne online zet wordt de bekendheid van de alpaca zeer snel uitgebreid.

groupon deal met Alpaca-Ranch

Binnen een week hadden we tickets verkocht voor meer dan 150 personen die graag eens ons bedrijf willen komen bezoeken. En dit zijn mensen die wijzelf misschien nooit bereikt hadden via onze eigen campagnes. Een ideale samenwerking. Weliswaar zijn de verdiensten nihil, maar daar gaat het ons in deze campagne ook niet om. Met deze Groupon campagne geven we iedereen de kans om op een zeer goedkope manier kennis te maken met de alpaca.

Lijkt je dit een goede methode, of heb je nog een leuk idee om de alpaca te promoten? Laat het even weten in een reactie onderaan deze pagina.
Gebruik maken van de social buttons hiernaast (links) wordt ook erg gewaardeerd.

Over de schrijver
Gert is mede oprichter van de Alpaca-Ranch. In maatschap met een broer heeft hij een akkerbouw- en tuinbouw- bedrijf. Gert is verantwoordelijk voor het akkerbouw gedeelte en verzorgt hij dagelijks de alpaca's. Verder neemt Gert de werkzaamheden voor de website en webshop voor zijn rekening.“Op zoek naar wat extra inkomsten naast het landbouwbedrijf stuitte ik op het fokken van alpaca’s. Op dat moment werden er nog maar 10.000 alpaca’s in Europa gehouden terwijl de vraag groeiende is. Een goede investering voor de toekomst dacht ik. Wanneer gericht gefokt wordt op kwaliteit is met de alpacafokkerij een leuke verdienste te behalen. Daarnaast kom je door dit bijzondere dier in aanraking met andere mensen. De verscheidenheid aan sociale contacten die je opdoet maakt het totaal plaatje levendig.”
Reactie plaatsen

Zoek binnen onze artikelen